letoun ATEC 321 FAETA NG r.v. 2016, OK-WUV 66

Tento moderní, dvoumístný, aerodynamicky řízený samonosný dolnoplošník s příďovým podvozkem vychází svým tvarem i designem z populárního modelu ATEC 321 FAETA, zachovává si elegantní aerodynamický tvar s přepracovanou zadní částí trupu a ocasních ploch, přičemž pro svou konstrukci využívá prozatím nejdokonalejších aktuálních trendů v použití uhlíkových kompozitů. I když svým designem, výkonem i prostorností vyvolává dojem letadla vyšší váhové kategorie, přesto se díky použité konstrukční uhlíkové technologii, která zaručuje vynikající pevnostní vlastnosti, váhově řadí do kategorie ultralehkých letadel. Při zachování vysoké bezpečnosti dokáže splnit i ty nejpřísnější váhové limit http://www.atecaircraft.eu/

Faeta Checklist

321_FAETA_letova_a_provozni_prirucka_2

 

letoun ARGO DirectFly, OK-PUR 07

nově provozovaný letoun s „příďovým“ podvozkem

 

konstrukce:

Dvoumístný celokovový vzpěrový hornoplošník s motorem Rotax 912 a tříkolým podvozkem. Laminátová kapotáž pilotního prostoru s dopředu otevíratelnými dveřmi. Cestovní rychlost 200-220 km/hod, VNE 275. ARGO je jednomotorový dvoumístný ultralehký vzpěrový hornoplošník celokovové konstrukce s klasickými ocasními plochami a tříkolým pevným podvozkem s řízeným příďovým kolem a hydraulicky bržděnými hlavními koly, sedadly vedle sebe a dvojím řízením s elektricky ovládanou vyvažovací ploškou výškovky a štěrbinovými vztlakovými klapkami navržený podle předpisů UL 2 a německých NFL pro „sportovní létací zařízení“ http://www.directfly.cz/

 Výkony

Rozpětí křídla 9,0 m
Délka trupu 5,9 m
Výška 2,25 m
Plocha křídla 9,9 m2
Rozchod kol 2,2 m
Prázdná hmotnost 282 kg
Max. vzletová hmotnost 450 kg
Obsah nádrže 2 x 35 l

Výkony (Rotax 912 ULS)

Užitečné zatížení 168 kg
Provozní násobky +4g / -2g
Min. rychlost s klapkami 62 km/h
Min. rychlost bez klapek 75 km/h
Cestovní rychlost 200 km/h
Nepřekročitelná rychlost VNE 275 km/h
Stoupavost 6,2 m/s
Spotřeba paliva 13 l/h

letov prirucka argo

Radiostanice Icom A210E  a210_instruction_manual_cz

 

letoun STYLUS X2, OK-PUU 71, OK-RUU 09 

(prodán) létá ve Strunkovicích na jihu Čech a ve Vlašimi

 

Konstrukce:

Stylus je dvoumístný vzpěrový hornoplošník s uspořádáním sedadel vedle sebe. Dvojnosníkové křídlo s dvěma vzpěrami, které tvoří duralové trubky s oddělenými vztlakovými klapkami a křidélky. Trup je příhradová konstrukce z ocelových trubek stejně tak jako ocasní plochy. Konstrukce a všechny ocelové prvky jsou vařené metodou TIG v ochranné atmosféře. Potah křídel a trupu je materiál Dacron Diatex. Hlavní podvozek jsou kompozitové nohy s řiditelným ostruhovým kolem. http://www.avama.sk/

Technická data

Rozpětí křídla 9,5 m
Délka trupu 6,2 m
Výška 2,0 m
Plocha křídla 2,4 m
Rozchod kol 1,7 m
Prázdná hmotnost 298 kg
Max. vzletová hmotnost 450 kg
Obsah nádrže 2 x 38 l + 5 l

Výkony (Rotax 912 ULS)

Užitečné zatížení 152 kg
Provozní násobky +4g / -2g
Min. rychlost s klapkami 62 km/h
Min. rychlost bez klapek 80 km/h
Cestovní rychlost 140 – 160 km/h
Nepřekročitelná rychlost VNE 195 km/h
Stoupavost 6 m/s
Spotřeba paliva 11 l/h
 
 

letoun ATEC 321 Faeta, OK-QUS 35

(prodán) létá u nového majitele v Řecku

 

konstrukce:

Tento moderní, dvoumístný, aerodynamicky řízený samonosný dolnoplošník s ostruhovým podvozkem vychází svým tvarem i designem z populárního modelu ATEC 122 ZEPHYR. ATEC 321 FAETA zachovává elegantní aerodynamický tvar, přičemž pro svou konstrukci využívá prozatím nejdokonalejších aktuálních trendů v použití uhlíkových kompozitů. I když svým designem, výkonem i prostorností vyvolává dojem letadla vyšší váhové kategorie, přesto se díky použité konstrukční uhlíkové technologii, která zaručuje vynikající pevnostní vlastnosti, váhově řadí do kategorie ultralehkých letadel. Při zachování vysoké bezpečnosti dokáže splnit i ty nejpřísnější váhové limit http://www.atecaircraft.eu/

 

Technická data

Rozpětí křídla 9,6 m
Délka trupu 6,2 m
Výška 2,0 m
Plocha křídla 10,1 m²
Rozpětí VOP 2,4 m
Rozchod kol 2,0 m
Prázdná hmotnost 278 kg
Max. vzletová hmotnost 450 kg
Obsah nádrže 2 x 50 l

Výkony (Rotax 912 ULS)

Užitečné zatížení 172 kg
Provozní násobky +4g / -2g
Min. rychlost s klapkami 52 km/h
Min. rychlost bez klapek 64 km/h
Cestovní rychlost 180 – 227 km/h
Max. rychlost horizont 255 km/h
Nepřekročitelná rychlost VNE 275 km/h
Stoupavost 7 m/s
Spotřeba paliva 8/14 l/h

 

letoun TULÁK, OK-GUD 03, OK-PUD 06

(prodán) létá v okolí Ostravy a na Slovensku

konstrukce:

Dvoumístný hornoplošník klasické konstrukce se sedadly uspořádanými vedle sebe. Trup tvoří svařenec z ocelových trubek, potažen plátnem a z části plechem. Křídlo je dřevěné potažené plátnem s oddělenými vztlakovými klapkami a křidélky. Podvozek je svařenec odpružený gumovými provazci s ostruhovým kolem. Ocasní plochy jsou svařené z ocelových trubek potažené plátnem. Řízení je zdvojené. Letoun vyniká velice dobrými letovými vlastnostmi s krátkým vzletem a přistáním. http://www.podesva-air.com/

Technická data

Rozpětí křídla 10,2 m
Délka trupu 5,9 m
Výška 2,1 m
Plocha křídla 12,5 m²
Rozchod kol 1,7 m
Prázdná hmotnost 295 kg
Max. vzletová hmotnost 450 kg
Obsah nádrže 50 l

Výkony (Rotax 912 ULS)

Užitečné zatížení 155 kg
Provozní násobky +4g / -2g
Min. rychlost s klapkami 55 km/h
Min. rychlost bez klapek 70 km/h
Cestovní rychlost 90 – 130 km/h
Nepřekročitelná rychlost VNE 160 km/h
Stoupavost 6 m/s
Spotřeba paliva 10 l/h